ZTRACENÝ ČAS: SCHAFFNERŮV INCIDENT A TAJNÉ AKTIVITY NA VÝCHODNÍM POBŘEŽÍ SPOJENÉHO KRÁLOVSTVÍ (50)
Podivná a nešťastná smrt pilota amerického letectva - Williama Schaffnera je jen jedním z mnoha záhadných a vysoce tajných incidentů spojených s aktivitou UFO u východního pobřeží Spojeného království. Pouze vytrvalost novináře Pata Ottera a spisovatele Barryho Halpennyho zabránila tomu, aby toto setkání téměř zmizelo z historie. Množství odporu, s nímž se Otter setkal, ho totiž přesvědčilo, že přinejmenším v očích armády bylo co tajit. Existuje mnoho zpráv o podivných aktivitách v Severním moři a severním Atlantiku. Zdá se, že východní pobřeží Spojeného království je z neznámých důvodů svědkem více než velkého počtu pozorování UFO.
Tato pozorování zřejmě sahají až do 40. let minulého století a objevují se i dnes. Mnozí se domnívají, že Severní moře ukrývá nějakou formu podvodní mimozemské základny - možná dokonce bránu nebo portál. Navíc se na základě jejich vlastních reakcí a utajování zdá, že světové vlády - zejména americká a britská - jsou alespoň do jisté míry „v obraze“ ohledně probíhajících aktivit. Možná k jednomu z málo známých tvrzení z jiného světa došlo na jaře 1940 v Gatesheadu. Tehdy ráno se pětiletý Robert Hall vracel domů poté, co si hrál s kamarády v uličkách řadové zástavby, a vstupoval přímo před jasně osvětlené letadlo ve tvaru vejce. Vznášelo se nad ním několik metrů nad zemí. Tehdy jeho pohled našel v uličce tři podivné bytosti.
Konstatoval, že jeden z tvorů „vypadal jako Yetti“, zatímco další měl dlouhé vlasy a křídla. Podivné bytosti na Roberta mluvily „perfektní angličtinou“ a ptaly se, zda si ho mohou prohlédnout. Odebíraly mu krev z krku a pak na něj nanášely rosolovitou hmotu. Celkově tento zážitek trval 20 minut. Divné? Ne tak zvláštní jako návštěva „mužů v tmavých oblecích“ následujícího dne. Bez okolků ho varovali, aby o incidentu nemluvil. Ani ne tak divné jako „šedý mimozemšťan“, který ho napadl o několik dní později. Naštěstí jeho strýc stál poblíž, byl svědkem útoku a zabil tvora tím, že ho udeřil lopatou na uhlí do hlavy. Informovali policii, která následně nechala do domu přijet armádu, aby si podivné tělo vyzvedla. Mimochodem, stejný příběh vyprávěl celý život.
O dva roky později v roce 1942 v Newbiggin-by-the-Sea ve Squaddie měl Albert Lancashire předtím, než ztratil vědomí, „zasypat žlutým světlem". Vzpomínky na ono odpoledne se mu vrátily až po dvaceti letech. Žluté světlo byl ve skutečnosti paprsek typu schodů. Šel po něm a vstoupil na palubu podivného plavidla, přičemž ho po celou dobu doprovázel „muž trpasličí velikosti“! Podivná pozorování pokračovala i v následujících desetiletích. Jednalo se o pozorování ze vzduchu, na rozdíl od jakéhokoli typu interakce s živočišnými druhy.
V roce 1950 se objevila zpráva o podivném plavidle ve tvaru „pulce“, které zářilo jasně žlutou barvou. V roce 1953 se „létající talíř“ přiblížil k obloze před třemi svědky a zamířil na sever a do moře. Následujícího roku 1954 byl amatérský astronom pan Brewis z Tyneside svědkem „formace“ podivných světel. Uvedl, že se pohybovaly „mnohem rychleji než trysková letadla!“. Téhož roku čtyři školáci z Pontelandu podali místním novinám zprávu o tom, že viděli létající talíř. Pro jistotu to nahlásili i na místní policejní stanici.
V roce 1960 Brian Cassidy z Gatesheadu ohlásil „velkou oranžovou kouli“, která se blížila k obloze. Následující den se v místních novinách objevila zpráva, že mnoho dalších obyvatel vidělo úplně totéž. O tři roky později, v roce 1963, si otec s dcerou, kteří cestovali sami uprostřed noci do Alnmouthu, náhle všimli velkého jasného světla nad sebou. Otec zastavil auto. Oba vyděšeně sledovali, dokud se objekt nerozjel směrem k Severnímu moři. V prosinci 1968 se dokonce objevilo tvrzení, že „plavidlo ve tvaru disku“ havarovalo ve městě Haltwhistle. Chodec by viděl, jak se události vyvíjejí. Tvrdil, že podivné plavidlo se začalo potápět v bažinaté krajině, kam dopadlo. Netřeba dodávat, že se žádné plavidlo nikdy nenašlo. V době, kdy se blížila sedmdesátá léta, se zdálo, že napětí a pozorování narůstají.
Od března 1970 přicházely od veřejnosti zprávy o podivných světlech na obloze. Většina těchto pozorování se měla odehrávat podél východních pobřežních měst Spojeného království. Podle zpráv informátorů se operace Aeneid rozběhla 1. září. Jejím cílem bylo monitorovat a v případě potřeby zachytit takové objekty. Hlášení přicházela každou noc, a to jak od operátorů radarů, tak od samotných pilotů. Hlášení podával jak americký, tak britský vojenský personál. Ve skutečnosti byla operace Aeneid společnou operací Američanů a Britů a měla další podporu z Islandu a Norska - což možná ukazuje jak na to, jak vážně byla pozorování v očích armády míněna, tak na to, jak daleko se z hlediska geologie rozšířila.
Dne 2. září měly ze základny v islandském Keflavíku odstartovat dva letouny Phantom USAF. Na radaru se objevil podivný objekt, který mířil přímo k islandskému pobřeží. Jak se Phantomy blížily ke svému cíli, k prvnímu objektu se přidaly tři další. Po dobu dvou minut byla veškerá komunikace přerušena. Pak objekty z ničeho nic vertikálně zrychlily a zmizely, takže se oba Phantomy vrátily na základnu. Později téhož dne u pobřeží Grimsby měly dva RAF-Lightningy provést podobný odlet z letecké základny Binbrook. Tentokrát bylo cílem velké plavidlo, které se objevilo na radaru - letělo od Severního moře. Než se Lightningům podařilo získat vizuální potvrzení, objekt z radaru zmizel.
Sedmé září s sebou přineslo pozorování obrovského obdélníkového plavidla, které se tiše pohybovalo nad Salisburskou planinou. Zatímco se podivný objekt přesouval, nedaleká základna RAF utrpěla výpadek veškeré energie. Čtyřiadvacet hodin po tomto incidentu se měl na svou osudnou, poslední cestu vydat letoun Williama Schaffnera. K pozorování docházelo již několik dní. Když přišel rozkaz připravit se ke startu, byl William Schaffner více než připraven. Odjížděl z ranveje ve svém letadle, aniž by dodržel standardní postup pro vzlet - včetně toho, že opustil zemi bez plné nádrže benzinu.
Krátce po osmé hodině večer se na radaru nad Severním mořem náhle objevilo další neidentifikované plavidlo. Opět byly vyžádány dvě stíhačky Lightning, aby objekt zachytily. Více než hodinu hlídkovaly na obloze východního pobřeží Spojeného království, aniž by vizuálně potvrdily jeho přítomnost. Z islandské letecké základny k nim opět odstartovaly dvě americké stíhačky Phantom. Obavy byly tak velké, že systém včasného varování před balistickými raketami byl dokonce připraven k akci. Bylo krátce po 22. hodině, když Schaffner usedal do svého letadla. Brzy se vznesl nad Severní moře. Bylo jen otázkou několika minut, než dosáhl vizuálního kontaktu.
Schaffner by popsal objekt kuželovitého tvaru. Zářil tak jasně, že ho „bolely oči“, když se na něj díval příliš dlouho. Vedle objektu - ačkoli k němu nebyla fyzicky připojena - byla skleněná koule o velikosti fotbalového míče. Tehdy se komunikace přerušila. Několik okamžiků bylo ve vysílačce naprosté ticho a pozemní kontrola se obávala, že jeho letadlo havarovalo. Pak se v interkomu ozval Schaffnerův hlas. Tvrdil, že musel ztratit vědomí a že se mu nesmírně točí hlava. Dokonce tvrdil, že vidí „padající hvězdy“, jak se jeho stav zhoršil. Všechny jeho přístroje v letadle přestaly fungovat a ukazatel paliva byl na 30%.
Schaffner prohlašoval, že chce a dokáže letadlo dostat na zem. Odpověď však přišla zpět „záporná“ - měl „navést letadlo“ do vody. Udělal vše pro to, aby letadlo přivedl na co nejnižší rychlost, než dopadne na vodu. Vyprošťovací letoun kroužil nad oblastí a opakovaně žádal vyprošťovací vrtulník, aby se přiblížil k vodní hladině. Schaffnera nikde v okolí neviděli. Znovu zakroužili v domnění, že pilot bude plavat pryč od vraku, než vypustí světlice. Když kroužili potřetí a po Schaffnerovi stále nebylo ani stopy, začínalo jim být jasné, jaký je osud mladého pilota. Mimochodem, operace Aeneid měla trvat až do března 1971. Spolu s vyšetřováním Schaffnerovy smrti se měla diskrétně uzavřít. Každému, kdo znal postup v takových případech, však bylo naprosto zřejmé, že se děje spousta nepravostí.
Trosky letadla ležely na mořském dně, ale na pilotním sedadle nikdo neseděl. Ve skutečnosti se zdálo, že po Schaffnerově zmizení z letadla byl kryt kokpitu zavřený. To by naznačovalo, že se mu po nárazu do vody podařilo vyprostit a zavřít poklop ještě předtím, než se letadlo potopilo. Nebo, jakkoli to může znít bizarně, prostě zmizel z letadla - jako by byl z něj „teleportován“. Bylo Schaffnerovo tělo vyzvednuto v tajnosti a poté zadrženo britskou nebo americkou armádou? Možná se jedná o prostý případ únosu mimozemšťany? Nebo by to mohlo být jednoduše, i když neméně tragické, že se jeho tělo ztratilo v rozlehlých studených vodách? Ať už se s Williamem Schaffnerem stalo cokoli, jeho tělo už nikdy nikdo nespatřil.
Navzdory svědectvím informátorů a informacím, které jsou ze své podstaty tajné a hraničí s nezákonností je prozradit komukoli mimo ty, kteří jsou oprávněni je vidět, stále neexistuje žádný pádný důkaz, který by naznačoval zapojení aktivity UFO. Mimochodem, syn Williama Schaffnera by prohlásil, že odmítá jakoukoli představu, že jeho otec zemřel jiným způsobem, než je oficiální vyšetřování. Většina členů UFO komunity je však velmi silně přesvědčena, že má ve svém hodnocení pravdu - přinejmenším o tom, že americká a britská armáda zatajily určité množství informací týkajících se tohoto případu. Přestože nedošlo k tak katastrofálním incidentům s UFO, jako byl ten, který si údajně vyžádal život Williama Schaffnera, pozorování budou pokračovat po celá sedmdesátá a osmdesátá léta. V roce 1977 by zprávy vojáka z RAF Boulmer o podivných světlech nad Severním mořem vyvolaly poplach. Následujícího roku mladá zdravotní sestra tvrdila, že viděla UFO ve tvaru „doutníkové plechovky“, které prolétlo nízko nad jejím domem.
V roce 1980 byla jednašedesátiletá žena při procházce parkem Jarrow svědkem podivné oranžově zářící koule. Vznášela se jen několik metrů od ní. Dva policisté měli podat hlášení o tom, že viděli UFO, které se asi hodinu vznášelo nad údolím Tyne Valley. V říjnu 1985 se na titulní stránky novin dostala dvě samostatná hlášení o podivném UFO podobném kouli, které se vznášelo nad letištěm v Newcastlu. Možná jeden z nejpodivnějších incidentů poslední doby v této oblasti světa se odehrál v srpnu 1990. V malém městečku Calvine, poblíž silnice A9, spatřilo několik lidí UFO ve tvaru kosočtverce, které se téměř 10 minut vznášelo ve vzduchu. Poté vystřelilo přímo do vzduchu. Existuje několik fotografií tohoto objektu.
Ministerstvo obrany v interní zprávě uvedlo, že média a veřejnost by měly být informovány o tom, že „není k dispozici žádný definitivní závěr“. Skutečnost, že se Ministerstvo obrany takto veřejně angažuje v případě takového pozorování, je možná důkazem toho, jak vysoko na seznamu jejich obav tento incident stojí.
-pokračování-