UFOlklór: DÉMONOLOGIE & MYTOLOGIE UFO II. (2)

San

San

autor

17.04.2019 Ufo

Bible nás varuje, že na konci časů:

„… povstanou falešní kristové, a falešní prorokové, a činiti budou divy veliké a zázraky, tak žeby v blud uvedeni byli (by možné bylo) také i vyvolení.“[13]

„Poněvadž „uvedení v blud“ staví na nevědomosti…, pak vzhledem k poznání, jehož „pravý“ a „věrný“ křesťan nabyl, musí být náchylný bludu tam, kde si není vědom „šalby“ ďábla,[14] i toho, čeho je (ďábel) schopen. „Pravý“ a „věrný“ křesťan je náchylný k tomu, být oklamán ďábelským šálením právě kvůli své nevědomosti.“[15]

Zdálo by se, že i UFO patří do kategorie šalebných „divů velikých a zázraků“. „Bible nás výslovně varuje, že za posledních dnů vzroste množství démonických bludů a šálení. Měli bychom si připomenout, že podstatou úspěšného podvodu je to, že se objeví něco, co vypadá jako to, čím není; nebo naopak, že něco není tím, čím se zdá být. Věříme, že UFO… spadá do této kategorie.“[16]

Démonické UFO

Co se týče soudobých pozorování UFO, u většiny z nich reverend Paul Inglesby, který roku 1978 založil Christian UFO Research Association, připouští, že „je jeho neotřesitelnou vírou, že neexistuje nic takového jako dobré UFO.[17] Všechno to je, jak církev říká, ďábelské mámení.“

„Nejsme první lidé v historii světa, kteří vídávají UFO. Záznamy o pozorování sahají do všech historických dob… Avšak dnes značně stoupl jejich počet, za posledních třicet let je to doslova virtuální exploze u tohoto jevu. Opravdu se něco děje… Myslíme si, že za tímto překvapivým fenoménem jsou démoni, a máme zato, že jejich aktivita je spojená s nadcházejícím obdobím velikého soužení.“[18]

Agnostický ufolog Jacques F. Vallée nazývá UFO podobně – „poslové klamu.”[19] Je příliš mnoho tzv. „náhodných“ kontaktů s mimozemšťany. Příslušníci UFO kultů se modlí k nebesům. Mluví se o tajných „psychotronických“ zbraních na ovlivnění lidské mysli. Existuje však cosi hrozivějšího než monstra z hlubokého vesmíru. Dokumenty odhalují rostoucí počet kontaktů s UFO a konstatují změny v našich životech, víře a společnosti.

Louis D. Whitworth míní, že „se zdá pravděpodobné, že Satan a jeho padlí andělé mohou být jaksi účastni na pozorováních UFO a setkáních s mimozemšťany, a na klamání duchovně naivních. Souhlasí s tím rostoucí počet evangelíků.“[20] Dospěl také k přesvědčení, že „konečným cílem mimozemšťanů je oklamat a zavést na scestí tolik lidí, kolik je možno, aby lidem zabránili ve spásné víře v Ježíše Krista Satan a jeho padlí andělé… používají nejrůznější cesty a nové masky, ale pořád je to tentýž odvěký klam.“[21]

O tom, že UFO jsou v podstatě démonické, zdá se, vládne z velké části v křesťanské komunitě konsensus. Pastor William R. Goetz říká:

„Jsem si docela jist, že důkaz ukáže, že UFO je démonické povahy… Osobně se domnívám, že stejně jako existovala v čase prvního příchodu Krista masivní démonická opozice a aktivita, tak tomu bude v daleko větší míře i při jeho druhém příchodu… vidíme, že se to děje na milion způsobů – a jedním z nich je exploze případů UFO.“[22]

 

Kardiognose

Staří věděli ze zkušenosti, že zlé myšlenky vedou ke zlým činům. Uvědomovali si, že to, jakým způsobem démony zakoušejí, je dáno dispozicemi nacházejícími se v jejich srdcích a že démoni měli jen tu moc, kterou jim mnich přisoudil. Evagrius věřil, že znalost druhů démonů, s nimiž by mnich mohl přijít do styku, by mohla spolu s duchovním rozlišováním vést k transformujícímu sebepoznání a otevřenosti, jež nazval „čistotou srdce“. Pouštní starci tomu říkali kardio-gnosis, poznání srdcem. Tento druh rozlišování ovšem vyžaduje hodně osobní poctivosti, přesto je ale podstatnou součástí naší cesty vedoucí k autentické transformaci a útrpným životem.

Přesto byla bitva s démony, ať už niterná nebo zevní, skutečná a její výsledek byl pro proměnu mnichovy touhy zásadní. Pro moderního čtenáře je lehké nesprávně porozumět těmto bitvám s démony jako lidské úchylce nebo ji vnímat jako pověrčivost, přesto představují dávné poznání hlubinného psychologického aspektu duchovní cesty.[23]

 

UFO v orthodoxii

Arcibiskup Chrysostomos z Etny[24] nabízí na tuto záležitost pohled z odlišného úhlu. Jeho názory vycházejí z jisté části orthodoxní tradici, která odmítá moderní ekumenické hnutí a místo toho se fundamentalisticky přiklání k orthodoxnímu křesťanství, což tradicionalistu, jakým je arcibiskup Chrysostomos, staví docela daleko stranou hlavního proudu orthodoxie. Odmítají představu, že mnohé odnože křesťanství v moderním světě jsou rovnocenné ve své různorodosti a odlišném chápání křesťanství. Především nekřesťanské náboženské tradice jsou ještě mnohem méně přijatelné. Orthodox Tradition, časopis vydávaný Centrem pro tradicionalistické orthodoxní studie, uveřejnil jeho článek Mimozemské únosy a orthodoxní křesťanství (Alien Abductions and the Orthodox Christian), v němž demonstruje, jak významný proud uvnitř orthodoxního křesťanství stále ještě nenašel způsob, jak se smířit s moderní vědou. Poté se zabývá teologicky neobvyklým tématem mimozemských únosů, a hned zpočátku předkládá upozornění: příběhy o mimozemských únosech nemusí být pravdivé.

Flying Saucers from Hell

Píše sice: „Ať už těmto incidentům věříme či nikoliv,“ ale následující slova silně naznačují, že mnohé z těchto událostí kolem mimozemských únosů se opravdu přihodily. A pokračuje: „Jako orthodoxní křesťané věříme, že duchovní poznání, a nikoliv vyspělá technologie, je prvořadým faktorem v rozšíření a zdokonalení lidského vědomí. … Co když to nejsou vyspělé bytosti z jiných planet, jsou to vůbec mimozemští únosci? Člověk se nakonec nemůže ubránit dojmu, že jde o démony nebo fantomy stvořené démonickou mocí. Předně, vypadají jako démoni. … Pokud tito mimozemšťané nejsou démony, jak je možné, že bytosti tak vyspělé, že zvládli cestování kosmem, nedokážou předejít bolesti a obavám během rutinních lékařských prohlídek? Není to bolest, již mimozemšťané nemají pod kontrolou, nýbrž svoji démonickou posedlost působit lidstvu bolest. … Unesené osoby se odcizují universálnímu učení orthodoxního křesťanství a podléhají démonickému přeludu, který tvoří základ mnohých moderních New Age filosofií,“ a v tomto konkrétním případě zejména UFO kultů.

Otec Serafim,[25] který představuje stejnou antimodernistickou orthodoxní křesťanskou tradici jako arcibiskup Chrysostomos, nabídl podobný pohled ve své knize Orthodoxie a náboženství budoucnosti (Orthodoxy and the Religion of the Future) z roku 1975. Rose ujišťuje, že mimozemský život neexistuje, třebaže mimozemští démoni ano. Rose tvrdí, že mnoho pozorování UFO bylo skutečných a že v jejich případě, jakož i blízkých setkání s vetřelci, nejde o setkání s mimozemšťany z jiných světů; spíše jsou to setkání s démony. Lidstvo, vysvětluje svým čtenářům, „ví, že ve skutečnosti kromě nás ve vesmíru existují ‚vyspělé inteligence‘; a to dvojího druhu, a my se máme snažit žít tak, abychom přebývali s těmi, které slouží Bohu (tj. andělé) a vyhnout se kontaktu s těmi druhými, které odmítly Boha a usilují ve své závisti a zlobě o to, aby přivedly člověka do neštěstí (tzn. démoni).“ Rose nadto poznamenává, že historie, a obzvláště v orthodoxní literatuře, nabízí „spousty příkladů projevů démonů, jež skvěle zapadají do rámce UFO. … Četná a různá démonická mámení popsaná v orthodoxní literatuře byla adaptována pro mytologii kosmického prostoru, o nic víc nejde. … Teorie ‚návštěvníků z vesmíru‘ je jen jednou z mnoha záminek využívaných k tomu, aby byla přijata myšlenka, že osud lidstva si nyní vzaly na starost ‚vyšší bytosti‘.“[26]

-pokračování-

---------------------------------------------------------------------

 

ODKAZY:

[13] Mt 24,24.

[14] 2K 2,11.

[15] I. D. E. Thomas: The Omega Conspiracy: Satan’s Last Assault on God’s Kingdom. Anomalos Publishing 2007 (první vydání 1991), str. 235.

[16] Patrick Cooke: The Greatest Deception – The Bible UFO Connection. Oracle Research Publishing 2002.

[17] Srv. výše protichůdný názor Tomáše Akvinského na existenci „dobrých a zlých andělů“, stejně jako Michael Bertiaux mluví o „zkušenostech s dobrými a špatnými UFO“. Viz San: UFOlklór: UFO, vúdú & magické počítače, text u pozn. č. 11, http://www.okultura.cz/WordPress/ufolklor-2/#_ftn11.

[18] John Weldon, Zola Levitt: UFOs: What on Earth is Happening? Harvest House Publishers 1975.

[19] Srv. Jacques F. Vallée: Messengers of Deception: UFO Contacts and Cults. And/Or Press, Berkeley 1979.

[20] Flying Saucers and Alien Abductions: What’s a Christian to Think? by Louis D. Whitworth, Crossroads Evangelical Ministries

[21] Louis D. Whitworth: Flying Saucers and Alien Abductions: What’s a Christian to Think? Crossroads Evangelical Ministries.

[22] William R. Goetz: UFOs: Friend, Foe or Fantasy? A Biblical Perspective on the Phenomenon of the Century. Horizon Books Publishers 1997.

[23] David G. R. Keller: Oasis of Wisdom: The Worlds of the Desert Fathers and Mothers. Liturgical Press 2005, str. 33.

[24] Emeritní arcibiskup Chrysostom z Etny (*1943), zakladatel kláštera sv. Řehoře Palamy v kalifornské Etně, byl do roku 2012 exarchou Posvátného synodu v ohrazení v Severní Americe. Vystudoval historii na Kalifornské univerzitě a psychologii na Princentonské univerzitě. Založil Centrum pro tradicionalistické orthodoxní studie a je autorem desítek odborných publikací o pravoslavné teologii, psychologii a historii.

[25] Ctihodný otec Serafim (Rose) jeromonach Platinský (1934-1982).

[26] Seraphim Rose: Orthodoxy and the religion of the future. Saint Herman of Alaska Brotherhood 1975, str. 77-114.

Další díly