SVĚT ZDRAVÍ: Jezte hnědou rýži a zabráníte vzniku vysokého krevního tlaku --- Kyselina listová: Fenomén, prostřednictvím něhož nám příroda nabízí chybějící článek léčby (HPV)

Adams Mike

Adams Mike

autor

05.05.2010 Zdraví

Jezte hnědou rýži a zabráníte vzniku vysokého krevního tlaku

Již delší dobu se ví o tom, že míra kardiovaskulárního onemocnění je mnohem nižší v Japonsku, než v USA nebo v Evropě. Teprve před nedávnem se zřejmě zjistilo proč tomu tak je. Za tímto zjištěním stojí vědci z výzkumného centra kardiovaskulárních chorob a ústavu fyziologie na „Temple University School of Medicine“ ve Filadelfii.
Lidé v Japonsku jedí rýži prakticky každý den a rýže, zejména ta hnědá, v sobě obsahuje přírodní sloučeninu, která se zdá být klíčová na ochranu proti vysokému krevnímu tlaku a srdečním onemocněním. Hnědá rýže je samozřejmě již dlouhou dobu známá jako velmi zdravá potravina, jelikož je velmi dobrým zdrojem vláknin, vitamínů skupiny „B“ a dalších živin.

Ovšem nový výzkum, jehož výsledky před nedávnem představil pracovník výše uvedené Univerzity Satoru Eguchi na konferenci „Americké fyziologické společnosti“ v Anaheimu v Kalifornii, odhaluje další velmi podstatný zdravotní přínos této plodiny.

Specifická přírodní látka, nacházející se ve vrstvě tkáně obklopující zrna hnědé rýže, inhibuje endokrinní bílkoviny známé jako „angiotensin II“. Je-li v organismu angiotensinu velké množství, může vyvolat závažné kardiovaskulární problémy.

To je samozřejmě velmi důležitá informace, jelikož je v dnešní době velmi dobře známo, že „angiotensin II“ je hlavním viníkem v rozvoji hypertenze a aterosklerózy. Angiotezin II. „škrtí“ tepny, zvyšuje krevní tlak a nutí srdce pracovat mnohem usilovněji. Nadnárodní farmaceutický průmysl vytvořil mnoho druhů umělých blokátorů „angiotensinu II.“ známých jako „ARB“.

Jde o léky na předpis, které snižují krevní tlak tím, že brzdí „angiotensin II.“. Prodávají se například pod značkami „Atacand“, „Teveten“, „Avapro“, nebo „Cozaar“. Jenomže vedlejší účinky těchto přípravků mohou být velmi závažné povahy a často i smrtelné.

Patří mezi ně poškození plodu, případně i jeho úmrtí v případě, že přípravky jsou užívány v těhotenství, ale také závratě, rozmazané vidění, mdloby, bolesti na hrudníku, otoky nebo problémy s dýcháním.

Nový objev dává naději, že hnědá rýže, resp. celozrnná rýže by mohl být velmi účinný přírodní prostředek umožňující velmi efektivně blokovat „angiotensin II.“.

Docent fyziologie, dr. Eguchi, a jeho kolegové zkoumali vrstvu u japonských odrůd rýže, která se nachází mezi bílým středem a vláknitou vnější vrstvou, která obsahuje množství „oligosacharidů“, které velmi příznivě působí na zažívací trakt. Nejsilnější potenciál uvedené specifické vrstvy byl zjištěn u dvou typů japonské rýže (Haigamai a Kinmemai).

Výzkumný tým z „Temple University School of Medicine“ ve Filadelfii na tomto projektu spolupracuje s vědci „Univerzity Wakajama“ a „Nagaoka National College of Technology Department of Materials Engineering“. Takže sečteno a podtrženo, subaleuronová vrstva rýže by mohla nabídnout účinnou ochranu proti vzniku vysokého krevního tlaku a ateroskleróze tím, že blokuje endokrinní bílkovinu, která může výše uvedené poruchy vyvolat.

„Náš výzkum naznačuje, že v jisté přírodní složce rýže existuje vysoký potenciál, který by mohl být dobrým výchozím bodem k vývoji léčiva na přírodní bázi, pomocí kterého bychom mohli preventivně působit na široké spektrum kardiovaskulárních chorob.“ řekl. Dr. Eguchi v jednom rozhovoru pro média.

Jak se zdá, celozrnná rýže by se měla přece jen stát pravidelnou a častou součástí našeho jídelníčku.



Kyselina listová: Fenomén, prostřednictvím něhož nám příroda nabízí chybějící článek léčby „HPV“

Lidský „popilloma virus“ (HPV) je velmi rozšířenou formou viru, který může způsobovat vznik tzv. „venerických bradavic“. Je také známo, že u žen zvyšuje riziko vzniku abnormálních buněk, resp. „cervikální dysplazie“, s možným následným vývojem rakoviny děložního čípku. V posledních letech se však opakovaně prokázalo, že jedna ze základních živin – vitamín B kyseliny listové -  může být klíčovým faktorem nežádoucích změn buněk v oblasti děložního čípku.

Bohužel běžnou praxí je skutečnost, že mnohé ženy, které jsou nositelem tohoto typu viru, především v důsledku studu, nevyhledají odbornou pomoc v časných stádiích diagnózy. Přesto platí pravidlo, že včasným zjištěním lze zdravotní problém vyvolaný tímto vírem úspěšně léčit, aniž by se stav organismu dostal do vážnější podoby, která již vyžaduje chirurgický zákrok.

Většina osob, které jsou nositeli tohoto viru, si to vůbec neuvědomuje. Ve skutečnosti může „spát“ celá léta, aniž by organismus vykazoval nějaké příznaky. Naprostá většina žen, u kterých byl „HPV“ diagnostikován, si neuvědomovala žádné zdravotní problémy nebo zvláštní příznaky. Vzhledem k tomu, že existuje mnoho různých kmenů „HPV“, je charakter progrese velmi těžko určitelný. Významnou roli zde hraje také stav imunitního systému, který je přísně individuální povahy.

Vzhledem k tomu, že replikace viru je vázána na oslabenou imunitu, je velmi důležité, aby funkce imunitního systému byla u osob s diagnostikací „HPV“ na optimální úrovni. Bylo objektivně doloženo, že v mnoha případech byly virové aktivity a infekce zastaveny právě dobrou funkcí imunity.

Ale zpět ke kyselině listové. Bylo zjištěno, že dramatickým způsobem snižuje míru závažnosti infekce a podporuje buňky k zastavení replikace viru. Všechny ženy tak mohou podporovat svůj vlastní imunitní systém a oblast prevence před cervikální dysplazií pouhým přidáním dostatečného množství kyseliny listové do stravy.

(Pakliže byste se rozhodli využít doplňkové formy kyseliny listové v podobě specifického přípravku, je třeba se obrátit na svého lékaře, abyste zjistili, jaká dávka je bezpečná ve vašem individuálním případě!!)

Kyselinu listovou ovšem můžeme doplňovat i prostřednictvím potravin. Jde o velmi oblíbené druhy ovoce a zeleniny obsahující vysoké dávky vitamínu B. Do této skupiny patří pomeranče, meloun, chřest, avokádo, zelená listová zelenina, brokolice, růžičková kapusta, papája, zelí, banány, broskve či ořechy.

Ovšem pozor. Je velmi důležité uvedené potraviny konzumovat v syrovém stavu. Vaření nebo jiná tepelná úprava bohužel přítomnost kyseliny listové likviduje. Ke zvýšení imunity ovšem vede i celá řada zásad týkajících se samotného životního stylu. Mezi ty nejpodstatnější patří:

  • nekouřit a pokud možno vyhýbat se zakouřeným místnostem

  • vyhýbat se stresu (bylo zjištěno, že chronický stres vytváří změny průtoku krve v tkáních děložního čípku a ovlivňuje jeho sekreci), stres navíc jednoznačně potlačuje funkci imunitního systému

  • vyhýbat se zvýšené konzumaci alkoholu

  • dostatek pohybu

  • upřednostnit potraviny bohaté na antioxidanty, vitamíny A, C, E a selén

Jinými slovy řečeno, i v souvislosti s „HPV“ máme svůj zdravotní stav v mnohém ve svých vlastních rukou.

Diskuze není aktivní, nelze do ní vkládat příspěvky.