PODIVNÉ ČASY: OKULTNÍ MOC EGREGORŮ (2)

Soria Albert Amao

Soria Albert Amao

autor

30.09.2020 Společnost

Jakmile je egregor vytvořen, mezi touto psychickou energií (egregorem) a skupinovou myslí vznikne symbiotický vztah. Historicky lze říci, že skutečný zdroj síly starověkých kultů i jejich náboženská a magická praxe přímo souvisí s egregorem. Vyvolávat tyto entity prostřednictvím duševních závazků i prvků oddaného uctívání, jako jsou například modlitby, rituály, oběti a náboženská setkání, znamená jejich posilování v astrální říši. Takové činy lze vidět právě ve starých náboženstvích a pohanských kultech, kde byly při obřadech přinášeny oběti ve snaze získat přízeň bohů. Oběti jídla (obětování zvířat), tabáku, listů koky, nápojů, chichy (incké fermentované kukuřice/nápoje z kukuřice), likérů, květin, ovoce atd. posilují kolektivního egregora vytvořeného skupinou.

Tato myšlenková forma se nakonec stává automatickou duchovní entitou, která se vznáší okolo lidí sdílejících stejné myšlenky i emoční reakce. Pozitivní a prospěšní egregoři vytvoření vysoce postavenými duchovními světci, apoštoly či církevními otci přebývají v katedrálech a kostelech, jsouce neustále živeni oddanými křesťany. V těchto prostředích poskytují zvláštní vibrace plné míru a uzdravení. Člověku stačí pouze vstoupit na ona „posvátná místa“, aby pocítil úctu nebo zvláštní atmosféru odlišnou od vnějšího světa. Totéž se děje i v jiných náboženských prostředích. Symbol kříže má mezi křesťany hluboký posvátný význam stejně jako rituály, například liturgie založená na poslední večeři.

 

Moc a sociální kontrola

Podobně se i velké skupiny nebo celé země mohou stát posedlými obecnými idejemi či sociálními hodnotami vyjádřenými symboly a ikonami (např. státní vlajkou). Sociologické dimenze egregorů se projevují během pandemií, válečných dob i dalších situací, kdy silné kolektivní emoce nebo vášně upřednostňují kolektivní představy; v těchto případech jsou mysli davu natolik ovlivněny strachem a úzkostí, že se lidé stávají vnímavými k negativním podnětům. Carl Jung je často spojován s výrokem: „Lidé nemají myšlenky. Myšlenky mají lidi.“ To lze přirovnat k myšlence, že egregoři spíše ovládají lidi, než aby tomu bylo naopak. Obecným názorem je, že lidé vlastní své myšlenky; opak je však pravdou. Jak je uvedeno výše, lze snadno prokázat, že lidské chování je obvykle určováno obsahem podvědomé mysli (předem přijatými idejemi, přesvědčeními, předsudky atd.), Jakož i kolektivními vnuknutími, které přicházejí prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků i jinými komunikačními prostředky, a to i přestože se lidé domnívají, že jednají vědomě.

Jung tvrdí, že myšlenky mají svou vlastní autonomní existenci jako archetypální principy. Otázkou je, odkud tyto myšlenky pocházejí? Nepochybně pocházejí z univerzální podvědomé mysli, která je vždy v kontaktu jak se skupinou, tak s jednotlivými podvědomími. Egregor může být také nástrojem sociální kontroly, protože lidé nechtějí, aby se ostatní mohli rozhodovat mimo hranice skupinové mysli. Pak má egregor moc ovlivňovat myšlení skupiny, která jej vytvořila; mezi egregorem a jednotlivcem či skupinou existuje symbiotický vztah, jak je vidět v náboženských a politických organizacích, v korporacích atd. Lidé ve svých podvědomých myslích nesou pradávná, chybná přesvědčení. K potlačení oněch negativních přesvědčení je zapotřebí mentální cvičení bránící vniknutí negativních vlivů a názorů založených na pověrách. To zabrání lidem šířit morální nákazu během epidemií, kdy silné kolektivní emoce nebo vášně upřednostňují kolektivní podněty. Jak se obvykle děje během revolucí a válečných časů, názory mas jsou silně ovlivněny strachem a úzkostí, které mohou ovlivnit celé společenství i národy.

Jung poukázal na to: „Myšlenky jsou přirozené události, které neovládáte a jejichž význam rozeznáte jen nedokonale.“8 Potom může být obsesivní neuróza vysvětlena kontrolou vykonávanou egregory; jejich přítomnost může být pozorována v každodenním životě, což ovlivňuje úsilí o jejich potlačení, ochromuje ego a nutí ho být pod kontrolou egregora. Není divu, že primitivní lidé vnímali tyto nálady jako stavy posedlosti. Egregoři ztratí svou moc, pokud nejsou uctíváni nebo živeni kolektivní skupinovou myslí, jak uvádím ve své knize zmíněné výše; k tomuto procesu došlo například u nacistického Německa, kde zmizela svastika, hlavní symbol egregoru.9 Egregor je proto třeba živit psychickou energií lidí, například emocionálními reakcemi, jako vyzařovali lidé, kteří byli přítomni na nacistických shromážděních a přehlídkách. Okultní moc egregoru je jasně pozorovatelná při náboženských setkáních, v okamžicích náboženské obrody apod., všude tam, kde lidé vyjadřují intenzivní emoce modlitbou, meditací, obětováním i rituály. Mimochodem, symbiotický vztah mezi skupinovou myslí a egregorem je jasně vyjádřen v Bhagavadgítě, jedné z nejposvátnějších knih hinduistického náboženství:

„Uctíváním budeš sytit bohy (symbol egregorů) a bohové zase sytit tebe; vzájemným sycením zajistíte pohodu všech.“10

Podobně lze i Ježíšovo prohlášení „Kde jsou dva nebo tři shromážděni v mém jménu, jsem uprostřed nich.“11 chápat tak, že když se lidé shromažďují za tímto jediným účelem, bude vytvořen egregor budující vzájemný vztah mezi sebou a skupinovou myslí. Egregor tak vytváří auru, která oživuje a navazuje vzájemný vztah mezi symbolickým obrazem a věřícími. Opakuji, že když se skupina lidí spojí za specifickým účelem, jakým je modlitba, zpěv nebo vedení skupinových meditací o konkrétním subjektu, sdílí stejné emoce a pocity, vkládá psychickou energii do konkrétního myšlenkového tvaru nebo obrazu zvaného „egregor“. Časem se tento egregor stává silnějším, když lidé neustále směřují svou psychickou energii (pocity a emoce) ke stejnému symbolu nebo obrazu.

Tento jev lze pozorovat na takzvaných „posvátných místech“, které jsou považovány za hierofanie (zjevení posvátného). Tato místa sama o sobě nedisponují žádnými zázraky, ale duchovní energie (egregor) vštípená v nich vyvolává pocity a duchovní zdroje uvnitř věřících, které mohou vést ke zvláštním uzdravením nebo zjevením. Navíc, psychologické a metafyzické vysvětlení pro akt modlitby je následující: modlitby jsou potvrzení, která fungují jako opakující se mantry, vytvářející psychickou energii, která živí uctívaného egregora. Skutečná modlitba může přinést prospěšné účinky pro věřícího, vezmeme-li v úvahu, že mezi uctívačem a obrazem existuje smyčkový efekt, jak je uvedeno ve výše uvedené citaci Bhagavadgíty.

Kolektivní sugesce jsou obvykle negativní, protože nesou zastaralá přesvědčení pocházející z minulosti. Aby bylo možné potlačit rasistické přesvědčení v davové mysli, musí být jednotlivec všímavý, aby zabránil vniknutí negativních vlivů, názorů založených na pověrách i myšlenek vycházejících z nerealistického strachu a úzkosti. Ty vyvěrají z kolektivního nevědomí. Je třeba poznamenat, že nevědomá mysl po většinu času jedná nezávisle na vědomí, které lze přirovnat k samostatnému ego-funkčnímu vědomí. Je nezbytné si uvědomit, co řídí naše chování a přesvědčení; sice budeme i nadále drženi těmito autonomními myšlenkami vycházejícími z podvědomých a masových kolektivních sugescí. Ironicky, Freud byl posedlý jediným nápadem, egregorem (teoretickým konceptem), kterého vytvořil: sexuální etiologií neuróz. Tato myšlenka ho ovládala během celé jeho profesní kariéry, a nikoli naopak.

 

Závěr

Výše uvedené úvahy ukazují, že lidské bytosti jsou dostatečně silné, aby vytvořily svou vlastní realitu prostřednictvím svých myšlenek, pocitů, emocí; nicméně po většinu času tato tvorba probíhá implicitně, tedy nevědomě. Zmíněná představa byla dobře zdokumentována v mé knize "Awaken the Power Within", kde je metafyzicky i vědecky prokázáno, že síla přebývá ve vás, pouze ve vás. Proto byste si měli dávat pozor na to, jaké myšlenky jsou ve vaší mysli běžně přítomny, protože by se dříve nebo později mohly stát pravdou. Právě na tomto předpokladu je založen zákon přitažlivosti. „Myšlenky jsou věci“ a je na každém, aby využil sílu svých myšlenek a emocí ke zlepšení svého života i k tomu, aby do něj vnesl (nebo přitahoval) klid mysli, harmonické vztahy a optimální zdraví.

-----------------------------------------------

 

O autorovi:

Albert Amao Soria je sociologem, sociálním teoretikem a kulturním kritikem. Je nezávislým vědcem – celoživotním studentem metafyziky a filosofie s více než 30letou zkušeností v oblasti srovnávací religionistiky, psychologie a mystiky, zdůrazňujícím západní duchovní tradice. Amao je autorem několika knih včetně Awaken the Power Within (Perigee / Tarcher, 2018); Healing Without Medicine (Quest Books, 2014); a The Dawning of the Golden Age of Aquarius (AuthorHouse, 2012).

Další díly