ZÁBLESK MEZI DIMENZEMI - TAJEMSTVÍ ANTARKTIDY ODHALENO (41)

Chvátal Jaroslav

Chvátal Jaroslav

autor

31.03.2015 Exkluzivně

Když už hovoříme o německých technologických projektech, které nejsou zrovna často diskutovány oficiálním mainstreamem, určitě je potřeba zmínit vývoj tzv. "leteckého křídla". V tomto konkrétním příkladě mám na mysli typ "Sack AS-6", jehož první demonstrace se konala v červnu roku 1939 v rámci první národní soutěže modelů letadel se spalovacím motorem v "Leipzig-Mockau" (Lipsko-Mokau). Hlavní inženýr - Arthur Sack, se dlouhodobě podílel na vývoji diskového křídla, jehož první prototyp nesl zkratku "AS-1". Vzhledem k tomu, že se tento prototyp vyvíjel v provizorních zmínkách, měl velmi slabé letové vlastnosti.

Nicméně i přesto si tohoto prototypu všiml tehdejší ministr letecké dopravy v Německu - Ernst Udet. Neobvyklý stroj si tak získal podporu ministerstva a Athusr Sack mohl pokračovat v dalším vývoji. Finálním produktem se stal již zmíněný "Sack AS-6" (viz foto níže). Tento typ letounu byl postaven v závodě "Mitteldeutsche Motorwerke" a finální montáž byla provedena společností "Flugplatz-Werkstatt" na letecké základně "Brandis" počátkem roku 1944. Byly provedeny četné zkoušky, ovšem s nijak oslnivým úspěchem. (Mimochodem v tomto materiálu se můžete těšit hned na několik poměrně exkluzivních fotografií různých prototypů nestandardní německé technologie).


Sack AS-6

V zimě roku 1944 - 1945 bylo "AS-6" těžce poškozeno během spojeneckého náletu. Dřevěné části byly rozbité a rozkradené. Vše, co z tohoto letounu zbylo, byla hromada různých kovových dílů. To je také jeden z důvodů, proč, když američtí vojáci dobyli leteckou základnu "Brandis" v dubnu 1945, nenašli po "Sack AS-6" žádnou stopu. Takto se to říká oficiálně, a tak o tom hovoří ortodoxní historici. Jenomže skutečnost může být podstatně jiná a mnohem zajímavější. V lednu roku 1947 došlo ve Spojených státech k úspěšnému testování letounu typu "XF5U-1" s pracovním názvem "Skimmer" (viz foto níže).


XF5U-1

Podle oficiální verze prý vývoj tohoto diskovitého křídla probíhal od roku 1933 pod dohledem amerického vědce Charlese Zi

Zaregistrujte se a čtěte dál,
získáte 8 dní předplatného
na zkoušku zdarma

Najděte svou cestu k transformaci s naší rozsáhlou nabídkou videí a článků, které rozšíří vaše obzory.

Diskuze není aktivní, nelze do ní vkládat příspěvky.

Další díly