SVĚT ZDRAVÍ: Přírodní látky v mateřském mléce ničí rakovinné buňky --- Vitamín "D" snižuje riziko cukrovky o 43% - existuje něco, co tento vitamín neumí? --- Jsou schopni ovládnout DNA vašeho dítěte !!
Přírodní látky v mateřském mléce ničí rakovinné buňky
Jak je samozřejmě velmi dobře zadokumentováno, je mateřské mléko nejlepší potravou pro kojence a samo o sobě i kojení je ze zdravotního hlediska velmi přínosné i pro maminky. Ukazuje se však, že mateřské mléko má daleko více ohromujících vlastností. Švédští vědci totiž zjistili, že obsahuje biochemickou sloučeninu, která zabijí rakovinotvorné buňky u člověka.
Látka dostala název (spíše přezdívku „HAMLET“), což je zkratka pro „Alfa-laktalbumin Made LEthal to Tumor cells“, který se skládá z proteinů a mastných kyselin. I když se přirozeně vyskytuje v mateřském mléce, nejsou si vědci jisti, zda se „HAMLET“ vyvíjí spontánně nebo v důsledku interakce s kyselým prostředím zažívacího ústrojí novorozence.
„HAMLET“ byl objeven čirou náhodou teprve před několika lety tím, že výzkumní pracovníci vyšetřovali antibakteriální vlastnosti mateřského mléka. Vědci záhy na to začali s testováním na rakovinových buňkách a výsledek byl více jak ohromující.
Tak například studie prokázaly, že „HAMLET“ byl schopen zabít na 40 různých typů nádorových buněk. A co víc. Ve studiích na zvířatech se ukázalo, že přírodní látky obsažené v „HAMLETu“ jsou účinné i v zabíjení rakovinových buněk jedné z nejsmrtelnějších forem mozkového nádoru, který se nazývá „glioblastom“.
Nicméně je fakt, že „HAMLET“ byl na člověku testován poměrně nedávno. Vědci z Univerzity Lund a Univerzity v Göteborgu ve Švédsku se snažili „HAMLET“ praktikovat u pacientů trpících rakovinou močového měchýře. A výsledek? Po ošetření mateřským mlékem začali pacienti s touto nemocí vylučovat v moči ohromné množství mrtvých nádorových buněk.
V současné době švédský výzkumný tým pracuje na mechanismu, jak dostat „HAMLET“ do stádia oficiálního léku se specifickým terapeutickým postupem. V současné době se tato látka také s velkým úspěchem testuje při léčbě rakoviny kůže, různých mozkových nádorů a nádorů v prostředí tělesných sliznic.
Asi vás určitě napadla otázka, jakým způsobem „HAMLET“ bojuje s rakovinou? V nedávno zveřejněném dokumentu ve vědeckém časopise „PLoS One“, vědci Roger Karlsson, Maja Puchades a Ingela Lanekoff z Univerzity v Göteborgu naznačili, že uvedená látka umí komunikovat s buněčnými membránami. Prostřednictvím specializovaných postupů se podařilo zjistit, že se „HAMLET“ umí navázat na membrány nádorových buněk, které zabijí. Důležitý je ovšem fakt, že vůbec nepoškozuje okolní zdravé buňky.
Vitamín „D“ snižuje riziko cukrovky o 43% - existuje něco, co tento vitamín neumí?
Vědecký tým z „Warvick Medical School“ v Británii zjistil, že lidé, kteří si ve svém těle udržují dostatečnou úroveň vitamínu „D“, mají o 43% menší pravděpodobnost, že onemocní cukrovkou nebo srdeční příhodou. Po vyhodnocení 28 studií, kterých se zúčastnilo 100 000 osob, došli výzkumníci k závěru, že lidé, kteří jedí 2x až 3x týdně pokrm z ryb a k tomu dostatečné množství zeleniny, jsou schopni dosáhnout dlouhodobě udržitelné dostatečné úrovně vitamínu „D“.
V těchto studiích byly hodnoceny pouze přírodní zdroje vitamínu „D“, včetně optimální doby vystavení se slunečnímu záření nebo konzumace takových ryb, jako je tuňák, losos, makrela atp. V souvislosti s výše vedenými poznatky byl v časopise „Maturitas“ publikován článek, resp. studie, která dokumentovala, že vysoké hladiny vitamínu „D“ snižují riziko vzniku kardiovaskulárních chorob až o 33%, metabolický syndrom o 51% a onemocnění diabetem typu 2 až o neuvěřitelných 55%.
Podle dr. Johana Parkera, který je jedním z autorů výše uvedené studie, je přese všechno sluneční světelná expozice nejlepším způsobem, jak získat dostatečné množství vitamínu „D“. Jako optimální se jeví doba 2x týdně po dobu 30-ti minut, přičemž by jedinec neměl mít zahalený obličej ani horní končetiny. Pokožka by měla být bez opalovacího krému.
Někteří odborníci dokonce doporučují, že tělo (především v létě, kdy slunce dodává větší množství UV záření) by mělo být vystaveno sluneční expozici denně po dobu 20-ti minut. V letním období za tuto dobu může organismus získat až 20 000 IU vitamínu „D“ v pokožce, což poskytuje optimální ochranu před různorodými druhy nemocí.
Jistým problémem tu může být oslabená ozonová vrstva atmosféry, takže v jistých případech by přemíra sluneční expozice mohla způsobit i nezvratné poškození pokožky. Z tohoto důvodu je třeba dobu, po kterou má být pokožka vystavena slunečnímu záření, volit individuálně a nejlépe po předchozí konzultaci s odborníkem.
V loňském roce zveřejnil Sue Penckofer PhD. studii, která prokázala, že vitamín „D“ může pomoci předcházet cukrovce a dokonce může pomoci i těm, kteří již touto chorobou trpí. Příznivě působí i na některá chronická onemocnění. Zjistilo se také, že lidé, kteří trpí cukrovkou, mají ve svém organismu dlouhodobě obecně nízkou hodnotu vitamínu „D“.
On nedostatek tohoto vitamínu všeobecně přímo souvisí s poměrně těžkými nemocemi organismu. Věnovat patřičnou pozornost vitamínu „D“ se z dlouhodobého hlediska člověku vždycky vyplatí. Navíc máme kolem sebe poměrně pestrý dostatek přirozených zdrojů, odkud ho při troše dobré vůle můžeme získat.
Jsou schopni ovládnout DNA vašeho dítěte!!
Podle Brada Therella, ředitele „National Newborn Screening & Genetics Resource Center“, jsou všechny děti narozené v USA nuceny podstoupit genové testování. Ve své podstatě americká vláda rozhodla, že všichni novorozenci musí povinně podstoupit genové testování, aniž by o tom rodiče museli být informování. Toto poměrně šokující rozhodnutí americká vláda zdůvodnila tím, že preventivní nutnost diagnostikace genomu novorozence je důležitá vzhledem k výskytu celé řady různých genetických onemocnění.
Manželé Brownsovi z města Mankato ve státě Minnesota jsou jedním takovým párem a rodiči, které jejich pediatr informoval, že jejich dcera Isabel je nositelkou genu, který zvyšuje riziko vzniku cystické fibrózy. Rodiče však byli zvědavi, jakým způsobem lékař získal takovou informaci. Ten odpověděl, že jejich dcera záhy poté, co se narodila, podstoupila genové testy.
Rodiče tak v naprostém úžasu zjistili, že je nejenže nikdo nežádal o souhlas k takovému zákroku u jejich dítěte, ale dokonce se nikdo nenamáhal je o této skutečnosti alespoň dodatečně informovat. Vše je přitom v naprosté shodě se zákonem.
Na místě je tedy vcelku logická otázka, a tu si pokládá i matka Annie Brown, když říká: „Proč mají jisté instituce potřebu ukládat DNA mého dítěte na dobu neurčitou? Kdo nás ochrání před případným zneužitím této DNA, ale i třeba před možným zneužitím informací, které lze z DNA vyčíst?“
Její obavy začínají sdílet miliony dalších rodičů, z nichž již mnozí podali soudní žaloby proti státu. Jakou však budou mít šanci, že takový spor vyhrají?
Stát Minnesota se hájí tím, že uložení DNA na dobu neurčitou je velmi důležité, neboť v dobách budoucích prý umožní analytikům provádět opakované zkoušky v případě potřeby. Stát je také přesvědčen, že v případě, pokud by dítě nebo již jako dospělý člověk zemřelo či zmizelo, mohla by být DNA využita k případnému sledování nebo pro účely identifikace.
Jistě, to všechno je velmi hezké, ale ve hře je daleko více. Ve hře je lidská svoboda a nezávislost na té nejelementárnější úrovni. Zapálit oheň lze mnohdy velmi lehce, ale uhasit ho bývá vždy podstatně těžší.
(c)2010 Translation: Alhambra

