Rozhovor s Johnem Learem: "Blíží se průlom...." (13)

Cassidy Kerry

Cassidy Kerry

autor

15.11.2009 Rozhovory

K: Dobře, můžeš nám ty tunely popsat? Když říkáš “tunely“ mluvíš jako o čem? O vysokorychlostním vlaku?

J: Jo. Je to vysokorychlostní vlak. Jeho průměr je takový jako průměr tohoto pokoje. Mají také malá auta, do kterých si sedneš a hodně šikmo se zakloníš [zakloní se dozadu na židli], přiklopíš na sebe ochrannou kuklu.  A Huuuš! A za hodinu se dostaneš kamkoliv na celém světě.


K: Teda.

J: Mluvil jsem s tím mužem a jedna z věcí, na kterou jsem se zeptal, byla: Víš něco o Hawthorne?

Řekl na to: Ne, proč?

Řekl jsem: Víš, je tam Námořní podmořské válečné středisko.

[Řekl]: Ó, ano. Vím, o čem mluvíš. Jo. Řekl: Vchod je... na severu oblasti Fort Ord v Monterey Bay.

Řekl, že Pacifický oceán zasahuje pod území Kalifornie, Nevady a Idaha. Tvrdil [Ukazuje na mapu západní části USA], že zde je ten tunel, který jde z Monterey Bay do Hawthorne, kde je výtah, který jde do hloubky 4300 stop – protože nadmořská výška Hawthorne je 4300 stop – a ten výtah je zaveze na úroveň mořské hladiny pod Hawthorne.

Proto je tam základna pro armádu, kde se dělají munice a zbraně, které jdou rovnou do ponorek. Nikdy totiž neuvidíš nebo nikdy nikdo neviděl žádné vozy naložené zbraněmi, které vyjíždí z Hawthorne na jih nebo na sever. Tudy se nevyvážejí. Jdou přímo rovnou dolů k Pacifickému oceánu, kde jsou připraveny ponorky a tam se naloží a vynoří se zde [ukazuje na mapě kalifornské pobřeží].

Nyní už vím, co tím můj kamarád Scottie Lyon myslel. Patřil do jednotky SEAL Team 6, byl jeden z původních zakladatelů jednotek SEAL Team. Výborný člověk, nyní už nežije, tak to můžu říct. Řekl mi, že u jezera Lake Tahoe je tajná námořní základna. Neřekl mi víc než to, ale nyní si uvědomuji, o čem každý mluví. Jsou zde podzemní základny, námořní základny, které jsou spojené s Pacifickým oceánem a jsou vzájemně propojené.

Jedna je v Idahu. A kdo ví? Před několika měsíci na stránkách ATS napsal jeden chlápek, že jeho otec pracoval na jaderných ponorkách v St. Louis, Missouri. Jel se tam podívat a viděl jezero a všechno, co tam bylo. Moje otázka je: Připlouvají po Mississippi? Nebo se tam dostali z východní strany z Pacifiku? Potom se naskýtá otázka: Je to spojené s Atlantikem? Je dost možné, že to tak je.

Pokud si vzpomínáš, Dvě původní jaderné ponorky, které se ztratili námořnictvu, byly Thresher a Scorpion. Obě provázela fantastická historka, víš, rozbitý ventil, napadení Sovětské ponorky, takovýto druh informací.

Ale když nahlédneš do Brantonových spisů a přečteš si ten příběh, dozvíš se, že se ponorky ztratily, když pátraly v této oblasti [ukazuje na mapě území od Kalifornie po Nevadu]. Obě dvě... jak Thresher tak Scorpion.

Bylo zajímavé, že když jsem o tom na stránkách ATS začal psát  zavolali si na to velký tým lidí z Pentagonu.  Přišel jeden nadutej námořnickej chvastoun a podrážděně řekl: Slyšel jsem, že tady chce někdo mluvit o ponorkách Thresher a Scorpion.

Nechal jsem ho v tom a další den byl samozřejmě pryč. Víš, nepochopil to. Myslel si, že nám tam přijde nahnat strach. To bylo opravdu zajímavé.

Jedna z dalších věcí, o kterých jsem slyšel, byla počítačová bitevní loď. Jmenuje se Fleet 21. Existuje. Právě dokončili svoje zkoušky na moři na jihozápadě Koronada. Nyní již bude v plném provozu.

Je 600 stop dlouhá, vypadá přesně jak ostatní bitevní lodě, kromě toho, že na ní není ani jedna osoba. Celá je řízena počítači. Vzadu je přistávací dráha na helikoptéru, protože kdyby se cokoliv pokazilo, přiletí devíti členný tým, sjedou dolů a tam se dostanou do místnosti s počítačem a tam ho opraví, a potom zase odletí. Toto nám umožňuje dělat útoky bitevní lodí bez toho, aby byl někdo zraněn.

Další věc, kterou jsem se dozvěděl je to, že máme [drží nákres] to, co se nazývá rychlá útočná ponorka.

Materiál, o kterém vám nyní povídám není technicky vzato tajný z tohoto důvodu: Před několika lety platilo rozhodnutí, pokud v jedné minutě označíš něco za tajné, v druhé minutě jsi zahalen tolika papíry, že se to odtajní. Příliš mnoho lidí se o tom nakonec dozví. Takže nejlepší řešení bylo takové, že člověk o tom neřekl nikomu kromě lidí, kteří o tom již věděli, místo toho, aby to označil za tajné. Tímto způsobem zůstávají informace více v utajení – pokud vám to tedy dává nějaký smysl.

[Ukazuje plánek] Toto je atomová rychlá útočná ponorka. Je zajímavá v tom, že jak věřím, používá fúzi místo štěpení. Je jen 70 stop dlouhá. Představ si jaderný zdroj, který by tuto věc poháněl uvnitř tak malého prostoru.

[Ukazuje na stranu stroje]. Toto je kabina pro 12 mužů jednotky SEAL Team. Toto je celá ponorka. Myslím si, že jich je nyní okolo 70-ti. Věřím, že toto je ponorka, která přestřihává kabely, protože se mohou dostatečně hluboce ponořit, dostat se přímo dolů a jejich dvanácti členný tým může vyjít ven a dělat cokoliv je s kabely potřeba udělat. Toto zařízení je vysoce pokročilé. Je 70 stop dlouhé, jede rychlostí 120 uzlů a má devíti člennou posádku.

Zkratka ROV znamená Remote Operated Vehicles (dálkově ovládaný přístroj). Jsou zde umístěny, je jich celkem 3. Jeden z nich může létat. Mohou vzlétnout, létat kolem a fotit nebo dělat cokoliv si přeješ.

Když se podíváš na rychlost 120 uzlů, tak si řekneš: Johne Leare, prosím tě, víme, že není možné, aby ponořené trupy lodí jely tak rychle. Ve skutečnosti nyní přišli na to nebo zdokonalili, objasnili, “ovládání mezní vrstvy.” Ovládání mezní vrstvy znamená, že část moře, které se dostane do kontaktu s lodí, vytváří tření.


B: Je to podobná technologie, kterou mají na křídlech bombardéru B2?

J: Jo.


B: Ale aplikuje se to na vodu.

J: Ponorky.


B: Rozumím.

J: Dělají tento materiál ve vesmíru a vytváří se zpracováváním rostlin. Když vesmírná loď přiletí nazpět, a když další letadla (ukážu ti tady jiný obrázek letadla, které bylo před dvěma lety viděno nad Irskem) ...přiletí, mají sebou části tohoto materiálu. Dovezou to zpět v plachtách, válcích a tyčích.

Je to fantastický materiál, můžeš s ním udělat spoustu věcí. Ale nejdůležitější věc, kterou s ním můžeš udělat, se týká ponorek. Udržuje mezní vrstvu – vrstvu mezi ponorkou a mořem – od sebe ve vzdálenosti 3 až 5 centimetrů, tím tam nedochází vůbec k žádnému tření. Ani s tím není spojen žádný hluk.

Nepoužívají to jen na svých bitevních lodích, ale i na svých ponorkách a letadlech. Je to opravdu, opravdu fantastický materiál.

Proto mohou jet rychlostí 120 uzlů. Víme že ponorový prostor lodi jako je, řekněme loď Ronald Reagan... Teoretická maximální rychlost je 1.34 krát čára ponoru. Víme, že čára ponoru lodě Ronald Reagan je okolo 1000 stop. Takže se to vypočítá, 1.4 krát druhá odmocnina z toho a vyjde ti 32 uzlů. Většině lidem to zní rozumě. Víš, člověče, ale leteckému dopravci připadá rychlost 32 uzlů, jako by ses vlekl.

Myslím si, že ve skutečnosti se loď Ronald Reagan pohybuje rychlostí 90 uzlů. Důvod, proč s to myslím, je v tom, že Enterprise se určitě pohybovala rychlostí 75 uzlů. Mám kamarády, kteří na ní pracovali, říkali, že kdykoliv, když se měli někam rychle dostat, každý musel jít pod palubu - víš, protože hrozilo nepříznivé počasí. Potom to zrychlili na 75 uzlů.

Důvod, proč to udělali: Zaprvé – nechtěli, aby kdokoliv zjistil, jak rychle jedou a nechtěli, aby byli odfouknuti z paluby, protože rychlost 75 uzlů je opravdu strhující – je to skoro 90 mil za hodinu! Nechceš, aby kdokoliv po palubě chodil, protože je každý zvyklý chodit v 30-ti uzlové rychlosti.

Potom můžeš namítnout: Když se tam ale dostanou, nemají k tomu žádné otázky? Ne. Skutečnost je taková, že se nikdo na nic nezeptá.

Letadlo společnosti TWA 800 bylo sestřeleno námořnickou ponorkou. Je to ale drženo pod pokličkou. Často slyším, jak lidé říkají: To není možné, protože víme, že lidé z námořnictva jsou z celého světa nejvíce upovídaní a určitě by někdo promluvil.

To není pravda. Námořnictvo je na celém světě nejtěsněji propojené. Nikdo nic neříká, dokud nemá co říct. Neexistuje žádný způsob, kterým byste přiměli kohokoliv z té ponorky, aby o tom cokoliv řekl. Ano, jediný člověk to zavolal svému otci a ten zavolal Jimovi Sandersovi, který napsal The Downing of Flight TWA 800 (Sestřelení letu TWA 800). To byl jediný člověk, který něco řekl.

B: Jaká střela to byla?

J: Nevím. Byla zaměřena na cvičný terč-letoun. Když ji odpálili, letoun byl mezi TWA 800 a ponorkou. Z nějakého důvodu při odpálení střely došlo - okamžitě, jen na mžik- ke ztrátě zaměření na cíl. Když se znovu zaměřila na cíl, zaměřila se na TWA 800. Když prošla TWA 800, prošla první třídou, urazila nos a zapříčinila explozi centrální palivové nádrže.


K: Takže říkáš, že to byla nehoda.

J: Byla to nehoda, nehoda námořnictva. Používali ji pouze pro střelecké cvičení.


K: Dobře.

J: Vždy toto dělali. Bylo to páté letadlo – civilní dopravní letadlo – které námořnictvo sestřelilo od roku 1963.

První bylo letecké společnosti Flying Tiger Line, pro které jsem pracoval. Jednalo se o letadlo Lockheed Constellation nad oblastí Guam, kde pilot z námořnictva létal a prostě se jen zaměřoval na letadlo, které letělo kolem, protože se na nic jiného v okolí nemohl zaměřit a omylem vystřelil střelu, která letadlo sestřelila a zabila každého na palubě. Tato nehoda vždy patřila do “nevyjasněných případů.”

Důsledek této nehody byl takový, že se letecká společnost Flying Tiger Lines stala největším nákladním dopravcem během vietnamské války a byl to Pentagon, který schválil další samostatné lety Flying Tiger Airline, které se nazývaly Flying Tiger Air Services a létaly z Japonska dolů do Vietnamu. Flying Tigers si tímto neštěstím vydělali pořádný balík. Byl jsem v blízké ...


B: Předtím, než tuto pointu ztratím, rád bych zde porovnal svědectví. Henry Deacon nám řekl – ve skutečnosti nás nyní požádal, abychom to z našich stránek stáhli - protože byl zvědavý na to, co se stalo s letadlem TWA 800, tak když se pohyboval uvnitř, ptal se na to okolo. Řekl, že to byla střela Stinger. Zamířili ji přesně na cíl a prostě minuli. Takto přesně to řekl. Řekl, že to byla opravdová nehoda námořnictva. Říkal také, že celá ta věc byla ututlána. Řekl, že ta věc byla přímo na tajné horní hranici své nadmořské výšky – která je vyšší, než je zveřejňováno – okolo 14,000 stop.

J: To je možné. Zveřejňovaná je výška 8,000 stop. Tohle všechno mohlo mít za důsledek, že se Stinger přerušil.


B: Ano. Je možné, že byl Stinger odpálen z ponorky? Myslel jsem si, že se musí ručně ovládat.

J: Ne, myslím si, že ta historka o střele Stinger a její tajné nadmořské výšce... Možná, že z toho snažíme vytvořit něco jako, že ji teroristé odpálili místo námořnictva. Raději bychom, aby ji odpálili teroristé místo našeho námořnictva. Protože naše námořnictvo zrovna sestřelilo iránskou loď, tak proč sestřelili ...


B: Henry říkal, že to byla střela Stinger, ale byla to nehoda námořnictva.

J: Mohlo to tak být. Ať to bylo cokoliv, pochybuji, že byl Stinger odpálen z námořního plavidla. Je mnoho důkazů, že to udělalo námořnictvo. Udělali to a pochybuji, že to udělali střelou Stinger.


B: OK.

J: Stinger obsahuje výbušniny a žádné výbuchy se v letadle TWA 800 nekonaly. Vznítilo se palivo a vše zničilo. Je to v záznamech.


B: Okay.

J: Sanders na tom udělal velký kus práce. Každopádně, to bylo vše o TWA 800. Přímo mě to ovlivnilo, protože FAA (Federal Aviation Administration) přišla s výmluvou – a je to všechno chyba Richarda Clarka - víš, snažit se svalovat vinu na centrální nádrž, obnažené kabely v palivovém čerpadle.

To je TAK nemožné, to ti ani nemůžu vysvětlit jak! Během doby, kdy probíhalo vyšetřování, létal jsem s letadlem Lockheed L1011, což bylo obrovské nákladní letadlo. Mělo mamutí dveře do nákladového prostoru. Měl jsem naložené kapoty motoru Boeinga 777 a letěl jsem z Wichity, kde byly vyrobeny, do Seattlu.

Čekali jsme, než se náklad naloží, a bavili jsme se s lidmi z Boeingu, byli hrozně rozčílení, že FAA a NTSP se to snaží shodit na jiskření kabelů v palivovém čerpadle. Protože žádné kabely ani dráty v palivovém čerpadle NEJSOU, jsou kdekoliv blízko paliva.

Je to prostě absurdní. Každý byl opravdu hodně naštvaný ohledně této celé záležitosti. Byl jsem naštvaný, protože FAA potom požadovala, že musíš mít dostatek paliva, aby bylo palivové čerpadlo zaplněno, aby nemohlo dojít k jiskření, protože pokud tam je palivo, tak tam nemohou vznikat jiskry. Jiskry mohou vznikat pouze tehdy, pokud tam jsou palivové výpary.

V letadle L1011 byla nákladová kapacita 115,000 liber. Pokud bychom udržovali palivové čerpadlo centrální nádrže plné, ztratili bychom 2 až 3000 liber. To mohlo zapříčinit krach. Nakonec společnost Kittyhawk, pro kterou jsem pracoval, krachla. Ale každopádně...

-pokračování-
Diskuze není aktivní, nelze do ní vkládat příspěvky.

Další díly