Pozemský Majetek

Regnis

Regnis

autor

23.09.2001 Různé

Velmi často se vyskytuje otázka, zda se má člověk vzdát pozemského majetku nebo o něj nedbat, pokud usiluje o duchovní hodnoty.
Bylo by velmi pošetilé hlásat takovou zásadu! Je li řečeno, že nikdo nesmí lpět na pozemském majetku, usiluje li o království nebeské, není tím myšleno, že má pozemský majetek rozdat nebo zahodit, a žít v chudobě. Člověk může, a také má radostně brát z toho, co mu Bůh svým stvořením učinil přístupným.
To, že nesmí lpět na pozemském majetku znamená jenom to, že se člověk nemá dát strhnout tak daleko, aby za nejvyšší smysl svého života na zemi považoval hromadění pozemského majetku, a aby tedy neulpíval na této jediné myšlence.
Takové stanovisko by ho muselo zcela samozřejmě odvádět od vyšších cílů. Neměl by o ně zájem ani čas, a ulpěl by skutečně všemi vlákny svého bytí jen na tomto jediném cíli, jak získávat hmotné statky. Ať by to již bylo pro majetek sám, pro požitky které majetek umožňuje, nebo pro jiné účely, to je lhostejné, v podstatě by byl vždy tentýž výsledek. Člověk se tím připoutá jen k pozemskému a ulpí na něm, ztrácí tím pohled vzhůru a nemůže stoupat.
Toto falešné pojetí, že pozemský majetek je neslučitelný s úsilím o duchovní vzestup, způsobilo u většiny lidí pošetilou domněnku, že žádný duchovní směr nesmí mít nic společného s pozemským majetkem, má li být brán vážně. Jakou škodu si tím lidstvo samo způsobilo, to si kupodivu nikdy neuvědomilo.
Lidé si tím znehodnocují nejvyšší dary, kterých se jim může dostat, dary duchovní. Protože následkem tohoto zvláštního stanoviska všechny duchovní snahy musely být dosud odkázány na oběti a dary jako žebráci, vetřelo se tím nepozorovaně i do vztahů k duchovním směrům totéž stanovisko, jaké zaujímá člověk k žebrákům. Proto nemohly také všechny duchovní snahy získat tu vážnost, která jim ve skutečnosti především patří. To byl také ten důvod, proč musely tyto duchovní snahy již předem nést samy v sobě zárodek smrti, protože nemohly nikdy pevně stát na vlastních nohou, ale byly vždy závislé na dobré vůli lidí. Právě aby chránil a bránil před lidstvem to, co je mu nejposvátnější, duchovno, nesmí vážně usilující člověk pohrdat pozemským majetkem! Pozemský majetek mu musí nyní v hrubohmotném světě sloužit jako štít, aby mohl odrážet stejné stejným.
Byl by to nezdravý stav, kdyby ti, kdo se snaží o duchovní vzestup, chtěli v době materialistů opovrhovat nejmocnější zbraní bezohledných protivníků! Byla by to lehkomyslnost, která by se mohla těžce vymstít.
Proto vy, opravdu věřící, nepohrdejte pozemským majetkem, neboť mohl být stvořen také jen vůlí Boha, kterého chcete přece uctívat! Nedejte se však nikdy uspat pohodlím, které může přinášet vlastnictví pozemského majetku, ale užívejte ho zdravě.
Stejně je tomu se zvláštními dary takových sil, které slouží k léčení různých nemocí, nebo s podobnými požehnání skýtajícími schopnostmi. Velmi naivně, lépe řečeno velmi drze si lidé myslí, že jim tyto schopnosti mají být dány k dispozici zdarma, protože prý byly uděleny z duchovna jako zvláštní dar, aby se ho používalo. Jde to dokonce tak daleko, že mnozí lidé čekají ještě obzvláštní vděčnost za to, že v největší tísni "blahosklonně" použili takovéto pomoci. Takovým lidem se nemá pomáhat, i kdyby to bylo to jediné, co by je mohlo ještě zachránit!
Ti, kdo jsou obdařeni těmito schopnostmi, by se však měli nejdříve sami naučit oceňovat dar, který jim Bůh svěřil, aby se opětovně neházely perly sviním. Mají li opravdu pomoci, potřebují k tomu mnohem více tělesné i jemnohmotné síly, jakož i času, než právník ke své nejlepší obhajovací řeči, nebo lékař k léčení pacientů, či malíř k namalování obrazu. Nikomu by nikdy nenapadlo očekávat od právníka, lékaře nebo malíře bezplatnou činnost. A přece cit a dobrá chápavost, kterou potřebují ke svému zaměstnání, je také pouze "Božím darem" a ničím jiným. Odhoďte již ten žebrácký šat, a ukažte se v rouchu, které vám náleží.
ABD-RU-SHIN Ve světle pravdy

Jsem přesvědčen, že je velmi nutné se zamyslet nad tímto článkem. Je to podnět k zamyšlení hlavně pro ty, kteří hlásají zmatené teorie o tom, jak učí své žáky zadarmo, a odsuzují všechny, kteří mají jiný názor. Pokud to tak cítí, ať to tak dělají, ale ať neposuzují činnost jiných. Pokud sledujete tuto oblast, můžete se přesvědčit o tom, jak si třeba na stránkách Astra cení své práce různí energoterapeuti a vykládači karet, nemluvě již o zahraničních přednášejících, jako např. Scholle a jiní. Pouvažujte nad tím, a nechejte ostatní ať dělají to, co oni pokládají za správné. Pokud určitá činnost nevyhovuje vám, ještě neznamená, že nemůže vyhovovat někomu jinému, a každý si musí najít svou cestu sám.

Další díly